Mälu ja Õppimine
- Loovus sõltub teadmisest, mis on ajus.
- Sain teada, et mällu salvestamine sõltub alati eelteadmisest.
- Ta on ajuteadlane.
- Esimene inimene, kes hakkas aju uurimateaduslikult on Hermann Ebinghaus.
- Erinevaid tüüpe mälusid on olemas.
- 29.saj keskaeg-arvati, et mälu on igal pool meid. Siis üks inimene, kellel oli epilepsia, muutis seda arusaama, kui tema ravimiseks lõigati aju piirkond (Hipokampus). Ärgates operatsioonist üles, ei suutnud ta enam uut mälu sisu salvestada. Teadlastele oli see väga õpetlik.
- Kui inimene õppib midagi uut, siis ajus muutuvad neuronide ühendused.
- Üheskoos salvestatud mälusisude mustri puhul, viib mustri teatud osade meenumise suure tõenäosusega ka kõige muu seonduvalt salvestada aktiveerimiseni.
- Kõige parem viis erinevateks eksamiteks õppida on erinevates kohtades.
- Kui närida õppimise ajal nätsu või näksida midagi, siis õpitu jääb paremini meelde. Kui tuleb eksami hetk, siis närida sama nätsu/midagi.
- Hästi jäi meelde Naabrimees Endel ja seos selle teadlase vahel.
- Mälujälie jätmine vajab aega ja pausidega kordamist.
- Une ajal toimub toimub suur osa mälusisude kinnistumist.
Kristile
- See kuidas mälusisu salvestatakse on väga tähtis (17:21-19:15)
- Õppimisel on oluline roll tähelepanu (22:53-23:18)
- Juhi seda, kuidas õpiline teadmisi salvestab (28:14-30:08)
- Olulisemad asjad peaksid olema, kas tunni ees või lõpus? (03:18-03:26)
- Mällu salvestamine sõltub eelteadmisest (04:03-05:05)
- Juhi seda, kuidas õpilane teadmisi salvestab (28:14-30:08)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar